Zdjęcia w sklepie internetowym pełnią ważną funkcję, gdyż zachęcają klientów do zakupu. Dzięki nim można ocenić wygląd produktu i sprawdzić, czy odpowiada oczekiwaniom kupującego. Niestety, zdjęcia produktów spowalniają działanie strony sklepu internetowego. Lazy loading to rozwiązanie, które umożliwia wygodne korzystanie ze strony i zapoznanie się z ofertą sklepu bez długiego ładowania. Dowiedz się więcej na temat wtyczki lazy load images.
1. Czym jest lazyload?
2. Lazyloading a ładowanie strony sklepu.
3. Lazy load a UX experience.
Szybkość działania strony internetowej sklepu jest jednym z czynników, które odpowiadają za zainteresowanie witryną i liczbę konwersji. Jeśli strona sklepu działa za wolno, użytkownicy częściej rezygnują z zakupu i wybierają ofertę konkurencji. Nikt nie chce bowiem czekać aż strona upora się z przesyłaniem zbędnych danych, podczas gdy w sklepie pojawiają się produkty niedopasowane do wyszukiwania użytkownika. Dowiedz się, jak rozwiązuje ten problem lazy loading.
Czym jest lazyload?
Lazyload na swojej stronie internetowej może wdrożyć każdy sklep. Wtyczka jest przeznaczona dla sklepów internetowych z każdej branży bez względu na wielkość asortymentu i jego różnorodność. Lazy load polega na doładowywaniu kolejnych zdjęć podczas przewijania strony w dół. W ten sposób działa nieskończone przewijanie aż do załadowania wszystkich produktów z oferty. Jeśli użytkownik od razu natrafi na interesującą go ofertę, może zrezygnować z ładowania kolejnych zdjęć.
Z pomocą wtyczki lazy load można uniknąć problemu ograniczonej przepustowości. W przypadku słabego łącza internetowego i ograniczonej możliwości ładowania produktów w sklepie online wtyczka sprawia, że użytkownik ładuje jedynie kilka zdjęć. Leniwe ładowanie sprawia, że kolejne zdjęcia doładowują się stopniowo dopiero po scrollowaniu strony w dół.
Lazyloading a ładowanie strony sklepu
Ładowanie strony z wieloma zdjęciami i innymi treściami trwa długo. Użytkownik z wolnym łączem internetowym lub słabszym sprzętem z powolnym procesorem czeka na uruchomienie strony sklepu nawet przez kilkadziesiąt sekund. Równie długo czeka na załadowanie zdjęć produktów w poszczególnych kategoriach. Tym samym cały proces zakupowy trwa długo, co zniechęca do jego zakończenia. Lazy image sprawia, że czas ładowania witryny skraca się nawet o połowę.
Lazy load można wdrożyć zarówno na etapie projektowania sklepu online, jak i już po jego uruchomieniu lub w trakcie rozszerzania asortymentu o kolejne kategorie. Wysoka szybkość ładowania ma pozytywny wpływ na liczbę użytkowników, którzy korzystają ze strony i powracają na nią. Strona powinna ładować się szybko zarówno w przypadku jej uruchamiania na komputerze stacjonarnym i laptopie, jak i na urządzeniach mobilnych.
Lazy load a UX experience
Lazy load poprawia user experience. Im wyższa ocena strony przez użytkowników, tym częściej grupa docelowa powraca na stronę i realizuje zakupy. Pozytywny user experience sprawia, że użytkownicy rzadziej porzucają koszyki zakupowe. Dodatkowo UX experience ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Dotyczy to w szczególności stron, które mają być wyświetlane na urządzeniach mobilnych.
Doświadczenia użytkowników na stronach sklepów, które nie korzystają z wtyczki lazy load są mniej zadowalające, dlatego wdrożenie lazy loading jest kluczową kwestią dla biznesów prowadzonych w sieci. Bez niej trudno przygotować solidną stronę sklepu, która przyciągnie wielu nowych użytkowników i utrzyma ich zainteresowanie na dłużej.
Artykuł Partnera