Skip to content
Mediapasaz.pl Logo

Znajdź polską instrukcję obsługi

Mediapasaz.pl Logo

Jak przyspieszyć ładowanie zdjęć w sklepie online?

Zdjęcia w sklepie internetowym pełnią ważną funkcję, gdyż zachęcają klientów do zakupu. Dzięki nim można ocenić wygląd produktu i sprawdzić, czy odpowiada oczekiwaniom kupującego. Niestety, zdjęcia produktów spowalniają działanie strony sklepu internetowego. Lazy loading to rozwiązanie, które umożliwia wygodne korzystanie ze strony i zapoznanie się z ofertą sklepu bez długiego ładowania. Dowiedz się więcej na temat wtyczki lazy load images.

1. Czym jest lazyload?

2. Lazyloading a ładowanie strony sklepu.

3. Lazy load a UX experience.

Szybkość działania strony internetowej sklepu jest jednym z czynników, które odpowiadają za zainteresowanie witryną i liczbę konwersji. Jeśli strona sklepu działa za wolno, użytkownicy częściej rezygnują z zakupu i wybierają ofertę konkurencji. Nikt nie chce bowiem czekać aż strona upora się z przesyłaniem zbędnych danych, podczas gdy w sklepie pojawiają się produkty niedopasowane do wyszukiwania użytkownika. Dowiedz się, jak rozwiązuje ten problem lazy loading.

Jak przyspieszyć ładowanie zdjęć w sklepie online 01

Czym jest lazyload?

Lazyload na swojej stronie internetowej może wdrożyć każdy sklep. Wtyczka jest przeznaczona dla sklepów internetowych z każdej branży bez względu na wielkość asortymentu i jego różnorodność. Lazy load polega na doładowywaniu kolejnych zdjęć podczas przewijania strony w dół. W ten sposób działa nieskończone przewijanie aż do załadowania wszystkich produktów z oferty. Jeśli użytkownik od razu natrafi na interesującą go ofertę, może zrezygnować z ładowania kolejnych zdjęć.

Z pomocą wtyczki lazy load można uniknąć problemu ograniczonej przepustowości. W przypadku słabego łącza internetowego i ograniczonej możliwości ładowania produktów w sklepie online wtyczka sprawia, że użytkownik ładuje jedynie kilka zdjęć. Leniwe ładowanie sprawia, że kolejne zdjęcia doładowują się stopniowo dopiero po scrollowaniu strony w dół.

Lazyloading a ładowanie strony sklepu

Ładowanie strony z wieloma zdjęciami i innymi treściami trwa długo. Użytkownik z wolnym łączem internetowym lub słabszym sprzętem z powolnym procesorem czeka na uruchomienie strony sklepu nawet przez kilkadziesiąt sekund. Równie długo czeka na załadowanie zdjęć produktów w poszczególnych kategoriach. Tym samym cały proces zakupowy trwa długo, co zniechęca do jego zakończenia. Lazy image sprawia, że czas ładowania witryny skraca się nawet o połowę.

Lazy load można wdrożyć zarówno na etapie projektowania sklepu online, jak i już po jego uruchomieniu lub w trakcie rozszerzania asortymentu o kolejne kategorie. Wysoka szybkość ładowania ma pozytywny wpływ na liczbę użytkowników, którzy korzystają ze strony i powracają na nią. Strona powinna ładować się szybko zarówno w przypadku jej uruchamiania na komputerze stacjonarnym i laptopie, jak i na urządzeniach mobilnych.

Lazy load a UX experience

Lazy load poprawia user experience. Im wyższa ocena strony przez użytkowników, tym częściej grupa docelowa powraca na stronę i realizuje zakupy. Pozytywny user experience sprawia, że użytkownicy rzadziej porzucają koszyki zakupowe. Dodatkowo UX experience ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Dotyczy to w szczególności stron, które mają być wyświetlane na urządzeniach mobilnych.

Doświadczenia użytkowników na stronach sklepów, które nie korzystają z wtyczki lazy load są mniej zadowalające, dlatego wdrożenie lazy loading jest kluczową kwestią dla biznesów prowadzonych w sieci. Bez niej trudno przygotować solidną stronę sklepu, która przyciągnie wielu nowych użytkowników i utrzyma ich zainteresowanie na dłużej.

Artykuł Partnera

Oceń stronę