Jak wybrać dobrą domenę ?


Domena to Twój adres w internecie. Nieprzypadkowo jedne domeny osiągają ogromną wartość, inne – nie zyskują uznania. Wybór odpowiedniej nazwy domeny nierzadko ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania stron, ale również ze względów praktycznych.

W Polsce, podobnie jak na całym świecie, biznes przenosi się coraz częściej do internetu. Obecność w sieci to nie tylko pozyskanie nowego kanału dotarcia do klientów, ale również możliwość najszybszego z nimi kontaktu. Wiele przedsiębiorstw, nawet jeśli nie prowadzi bezpośredniej sprzedaży w internecie, decyduje się jednak na uruchomienie firmowej strony www. Według GUS w 2016 roku 67% polskich przedsiębiorstw było obecnych w internecie. Aby jednak uruchomić serwis firmowy lub nawet prywatny, potrzebna jest do tego własna domena.

Gdzie szukać domeny dla serwisu www?

Obecnie zarejestrowanie domeny internetowej nie jest dużym problemem. Potrzebna jest do tego funkcjonalna wyszukiwarka domen. Tak naprawdę wystarczy wpisać nazwę domeny, a wyszukiwarka przeanalizuje światowe zasoby adresów internetowych i pokaże, czy domena jest wolna. Dobrej jakości wyszukiwarka nie ogranicza się jednak tylko do takiej informacji, ale również przy okazji sugeruje, jakie warianty wybranej domeny są dostępne. Dzięki temu dowiemy się, czy trzeba również chronić naszą markę, wykupując dodatkowo jej nazwę w postaci na przykład domen z najpopularniejszymi rozszerzeniami, domeny regionalne itp. Warto korzystać z wyszukiwarek dostawców, którzy mają szeroką ofertę domen (na przykład Domeny.pl) i umożliwiają jednocześnie zakup domen w pakietach z dodatkowymi usługami i produktami (na przykład hosting), co pozwoli skutecznie zoptymalizować wydatki. Należy jednak pamiętać, że nazwa domeny nie powinna być przypadkowa, trzeba ją odpowiednio dobrać.

Jak wybrać dobrą domenę

Wybieramy domenę

Nazwa domeny powinna być przede wszystkim łatwa do zapamiętania, prosta i krótka. To ma największy potencjał marketingowy. Można również nawiązać do branży, w jakiej działa dana firma. Jeśli zależy nam na budowaniu marki, warto się zdecydować na domenę, która jednocześnie jest nazwą przedsiębiorstwa. Taka domena wzbudza zaufanie i podnosi prestiż serwisu. Gdy jednak nie nastawiamy się na budowanie marki, a koncentrujemy się jedynie na sprzedaży na lokalnym rynku, często dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w nazwie domeny słów kluczowych. To może pomóc w pozycjonowaniu serwisu.

Niestety, wybór nazwy internetowego adresu nie jest łatwy, ponieważ wiele interesujących domen jest już zajętych. Niektóre osoby ratują się wtedy, dodając do nazwy myślnik lub cyfry. Pierwsze rozwiązanie jest czytelniejsze przy zapisie, ale może być problematyczne, gdy trzeba będzie podyktować adres internetowy. Także cyfry nie są dobrym rozwiązaniem. Z przedrostkami również trzeba uważać i stosować je tylko wtedy, gdy mają sens. Lepiej unikać domen podobnych do tych, które już działają w internecie, ale mają inne rozszerzenie. Jeśli firma planuje ekspansję za granicę, nie należy ograniczać się tylko do domeny.pl.

Precyzyjnie, rozważnie dobrana domena to duży potencjał biznesowy i marketingowy, a także ułatwienie w pozycjonowaniu serwisu www. Z tego względu warto poświęcić trochę czasu na znalezienie odpowiedniego adresu internetowego.

Więcej na: https://domeny.pl/

Artykuł sponsorowany.